Olycka i MotoGP



Hej alla fina läsare! Bloggar hos farmor, vi har käkat lite här :) Mums
i fredags fick jag hem nya kläder, ska ta lite kort på dom och se om jag kan lägga upp dom någon gång.

Idag när jag vaknade upp gick jag ut mot köket och fick veta att någon hade dött i MotoGP.
Kommer ni ihåg när jag var i Tyskland? Ser ni killen i vitt med nummer 58 på bilden?
Han dog imorse när han racade. Hans namn var Marco Simoncelli och var runt 25 år.

Om ni inte är känsliga för videos där folk dör .. Så har ni länken till en video som visar hur olyckan gick till här
De som gjorde olyckan värre var att en av hans närmaste kompisar Valentino Rossi ( som vår familj hejjar på )
Råkade komma in i olyckan och körde över hans huvud när han inte hade hjälm. Det kan ha varit de som dödade honom.
Man kan ju tänka sig hur man skulle känna sig om man kört över en nära kompis, och möjligtvis dödat honom..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: